04.09.2014

Wstawaj i kładź się do snu o stałych porach - Prosta i jakże skuteczna metoda na lepszy sen

Wstawaj i kładź się do snu o stałych porach - Prosta i jakże skuteczna metoda na lepszy sen
Źródło zdjęcia
Sen – stan czynnościowy ośrodkowego układu nerwowego, cyklicznie pojawiający się i przemijający w rytmie okołodobowym, podczas którego następuje zniesienie świadomości i bezruch. Fizjologiczny sen charakteryzuje się pełną odwracalnością pod wpływem czynników zewnętrznych (w przeciwieństwie do śpiączki). 

Masz kłopoty ze snem? Czujesz się niewyspany? Nie martw się, nie tylko ty tak masz. Problemy ze snem to kolejna choroba XXI wieku. Nasze tempo życia toczy się coraz szybciej, a praca na etacie 3 zmianowym zaburza nas regularny tryb snu. Na początku należy sprawdzić ile godzin snu nam potrzeba żebyśmy czuli się choć trochę wyspani. Później wybieramy pomiędzy standardowe i zalecane 6-9 godzin snu na dobę. Warunek żebyśmy wstawali wyspani jest tylko jeden. 7 godzinny tryb snu - 22:00 leżymy w łóżku - 23:00-6:00 sen - 7:00-8:00 - pobudka, poranna toaleta, śniadanie. Najlepsze w tym jest to, że efekt wyspania odczuwamy już po 2-3 dobach! Im dłużej budzi nas budzik o stałych porach tym wysypiamy się coraz lepiej, łatwiej nam usnąć, do tego mamy zaplanowany cały dzień. Kolejny plus odciążający nas od niepotrzebnego stresu.
Zapewne zwróciliście uwagę, że 7 godzinny tryb snu + 2 godziny na "uśnięcie"/pobudkę, daje nam razem około 9 godzin na cały etap zasypiania wraz z dobrą pobudką. Nie zapominajcie, że światło niebieskie, elektroniczne wydzielane przez telewizor, laptop, komórkę itp. rozprasza nas przed snem na około 40 minut. Źle wpływa na nas nastrój senny.

Sen to bardzo ważny aspekt w naszym życiu. Poświęcamy mu około 1/3 naszego życia, 8 godzin w dobie 24 godzinnej, 33% naszego życia. Warto zaplanować zdrowy sen, bo to postawa sukcesu oraz dobrego nastroju w ciągu dnia. Wstając z uśmiechem na twarzy, wyspani, jesteśmy bardziej zmobilizowani do pracy, nie robimy niepotrzebnego złego nastroju już od samego początku dnia. Pamiętajcie, zaplanujcie swój sen zdrowo, a każdy dzień będzie pełen optymizmu.

Źródło: Cashandra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz