19.02.2015

Jakość - Perfekcjonizm produktu i usług - Dbajmy o nią

Jakość - Perfekcjonizm produktu i usług - Dbajmy o nią
Źródło zdjęcia
Jakość – pojęcie filozoficzne zdefiniowane przez Platona jako "pewien stopień doskonałości". Nazwę łacińską, która zachowała się w językach romańskich utworzył Cyceron tłumacząc termin grecki.

Perfekcjonizm – postawa człowieka, która stawia dokładność wykonywanych czynności na najwyższym miejscu. Nadmierny perfekcjonizm jest w psychologii czasem nazywany dewiacją, która praktycznie uniemożliwia normalne funkcjonowanie.

To co robimy róbmy po prostu dobrze - taka zasada powinna przyjąć się w naszym życiu na dobre. Tylko wykonywanie czegoś dokładnie pomoże nam osiągnąć sukces. Ludzie mają wybór pomiędzy niechlujstwem, a czymś perfekcyjnym. Jak myślisz, co wybiorą? Odpowiedź jest z góry znana, bo to pytanie retoryczne. Społeczeństwo lubi rzeczy dokładne, dobrze zrobione, prezentujące się elegancko z klasą, wymagające poświęcenia. Usługi muszą być oferowane przyjaźnie, z jak największą korzyścią dla nas.

Wiele osób zapomina o jakości i stawia na ilość, oraz cenę. Jest to błędny tok myślenia doprowadzający do autodestrukcji, z powodu nadmiaru produktu czy usług. Już sam przykład najlepszych pokazuje nam, że jakość liczy się na #1 miejscu. Hiszpański tenisista Rafael Nadal 14 krotny triumfator turnieju wielkiego szlema, ustawia butelki podczas swoich meczów z dokładnością do centymetra tak aby stały równo. To wszystko przez tiki nerwowe które powoduje perfekcjonizm. Wyczyny tenisisty są szeroko i często komentowane przez wielu dziennikarzy sportowych, to samo dotyczy u niego jeszcze poprawianie przed każdym serwisem włosów, koszulki, spodenek. Są to sytuacje gdzie zawodnik chce mieć 100% przygotowanie do gry - domena perfekcjonistów. To widać!

Jak dobrze prowadzić firmę? - Parę ważnych zasad

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość, fundamentem dobrej marki na zawsze. Dbanie o klienta, swój wizerunek, produkt, usługi stawia nas ponad niechlujną konkurencją która niekiedy posiłkuje się tandetnym i prostym marketingiem.
Pamiętajmy o tym, bo jeżeli chcemy osiągnąć sukces musimy dbać przede wszystkim o jakość. To pozwala nam wyróżnić się z tłumu i zacząć wśród ludzi budować swój marketing szeptany. Chodzi głównie oto, aby osoba "X" chwaliła produkt osobie "Y" - są to pierwsze zalążki "dobrej jakości".

Źródło: Cashandra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz